Targi Technologii i Wyposażenia dla Edukacji EDUTEC w dniach 28 lutego – 1 marca 2019 r. , odbędą się przy III Ogólnopolskim...
Targi GRA I ZABAWA to cykliczne wydarzenie dedykowane szerokiej publiczności. Dzięki synergii wielu wydarzeń projekt zyskał miano...
Kraina Malucha to miejsce stworzone z myślą o Was, drodzy Rodzice, oraz przede wszystkim o Waszych Pociechach.
Zawsze uśmiechnięty i wykwalifikowany personel czeka na Waszego Malucha od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 18.00 (możliwość indywidualnego dostosowania godzin) w dogodnej dla Was formie: godzinnej lub całodziennej.
Przygotowaliśmy bogatą ofertę, w której zaspokajamy indywidualne potrzeby każdego dziecka, a dzięki różnorodności zajęć, dbamy o ich harmonijny rozwój
Kraina Malucha jest kameralnym miejscem, w którym Państwa dzieci poczują domową atmosferę.
Dzięki mało licznej grupie, każde dziecko ma szanse zaspokojenia własnych potrzeb oraz pozwala na indywidualne podejście do każdego dziecka co umożliwia odkrywanie i rozwijanie jego talentów oraz pomoc w pokonywaniu trudności, jakie dziecko napotyka.
Poprzez zabawę zdobywa wiedzę na temat otaczającego świata, doskonali swoje umiejętności manualne, motoryczne, muzyczne i intelektualne, wkracza w świat liter oraz poznaje język angielski.
W naszym podejściu do dziecka stosujemy elementy pedagogiki Marii Montessori.
Wykorzystanie tej metody daje dziecku szansę wszechstronnego rozwoju: fizycznego, duchowego, kulturowego i społecznego.
Wspiera jego spontaniczną i twórczą aktywność
Głównymi zadaniami metody Marii Montessori, które na co dzień wdrażane są w życie naszych podopiecznych to:
-uczenie przez działanie - dzieci zdobywają wiedzę i praktyczne umiejętności poprzez własną aktywność, w przemyślanym środowisku pedagogicznym, przy współpracy z nauczycielami,
-samodzielność - dzieci swobodnie wybierają rodzaj, miejsce, czas i formę pracy przy zachowaniu reguł społecznych. Rozwijają indywidualne uzdolnienia i uczą się realnej oceny swoich umiejętności,
-koncentracja - dzieci ćwiczą dokładność i wytrwałość przy wykonywaniu konkretnych działań,
-lekcje ciszy - na nich dzieci uczą się współpracować w cichych zajęciach indywidualnych i grupowych,
-porządek - dzieci zdobywają umiejętność przestrzegania porządku w otoczeniu i swoim działaniu,
-społeczne reguły - dzieci zróżnicowane wiekowo są łączone w grupy, sprzyja to wymianie wzajemnych zdolności i umiejętności. Uczą się one przestrzegać reguł: nie rań, nie niszcz, nie przeszkadzaj,
-obserwacja - jest kluczem dorosłych do poznania świata dziecka. Nauczyciel z szacunkiem i uwagą obserwuje postępy i trudności dziecka, jest jego przewodnikiem,
-indywidualny tok rozwoju każdego dziecka - dziecko jest serdecznie przyjęte, znajduje uwagę i indywidualną opiekę nauczyciela.
Pracuje według własnego tempa i możliwości, podejmując zadania, do których jest już gotowe.
Podstawowym warunkiem prawidłowego rozwoju dziecka jest właściwie przygotowane otoczenie, które wspomaga w pełni harmonijny rozwój osobowości dziecka, sprawia, że czuje się ono szczęśliwe i radosne, szybko i chętnie się uczy.
Najważniejszymi elementami tego otoczenia są: wolność, porządek, kontakt z rzeczywistością i naturą poprzez spacery i wycieczki, piękno (wszystko w salce musi być dobrze zaplanowane, doskonałej jakości i atrakcyjnie rozmieszczone) oraz materiały dydaktyczne.
Zadaniem materiału dydaktycznego jest wspomaganie rozwoju dziecka, dlatego zwany jest materiałem rozwojowym.
Jest tak przygotowany, rozmieszczony w sali i udostępniony dzieciom, że tworzy logicznie uporządkowaną całość programową.
Umożliwia on wyjście w uczeniu się dziecka od doświadczenia i poznania zmysłowego. Służy nie tylko rozwojowi intelektualnemu, ale także kształtowaniu się osobowości.